آیرل رمان
دانلود رمان های عاشقانه جدید و پرطرفدار جذاب
رمان هزار خورشید تابان از خالد حسینی دانلود رایگان

رمان هزار خورشید تابان از خالد حسینی با لینک مستقیم

دانلود رمان هزار خورشید تابان از خالد حسینی کامل رایگان

ژانر رمان : اجتماعی، خارجی

تعداد صفحات : ۴۳۹

خلاصه رمان : کتاب هزار خورشید تابان دومین رمان خالد حسینی، نویسنده افغانستانی است که به زبان انگلیسی نوشته شده‌است و به ده‌ها زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است. این رمان در ژوئن سال ۲۰۰۷ برای دست کم سه هفته پرفروش‌ترین رمان آمریکای شمالی شد. خالد حسینی این کتاب خود را به دو فرزندش و تمامی زنان افغانستان اهدا کرده‌است. نام این کتاب به گفته نویسنده از شعر صائب تبریزی با مطلع زیر گرفته شده‌است.

قسمتی از داستان رمان هزار خورشید تابان

یکی از اولین خاطرات مریم صدای چرخ های آهنی زنگ زده گاری دستی بود که روی سنگ ها بالا و پایین می برید. گاری دستی ماهی یک بار پر از برنج ، آرد ، چای ، شکر ، روغن خوراک پزی ، صابون و خمیردندان می آمد. دو برادر ناتنی مریم، معمولا محسن و رامین و گاهی رامین و فرهاد آن را می آوردند.

پسرها گاری دستی را در جاده سربالایی خاکی از روی سنگ و کلوخ و چاله چوله و بوته های فراوان هل می دادند تا به نهر پرسند. آنجا گاری دستی را خالی می کردند و بارش را روی دست از آب می گذراندند. بعد دوتایی گاری دستی را از آب رد می کردند و باز بار می زدند.

حدود دویست متر دیگر هل دادن در پیش داشتند که این دفعه از میان علفهای انبوه بلند و خاربن ها و بوته ها می گذشت، قورباغه ها از سر راهشان می جهیدند. برادرها پشه ها را از صورت عرق کرده شان می تاراندند . مریم گفت: « چند تا پیشخدمت دارد. می توانست یکیشان را بفرستد. »

ننه گفت: «خیال می کند این جوری کفاره گناهش را می دهد.» صدای گاری دستی مریم و ننه را به بیرون می کشاند. مریم تا ابد قیافه ننه در روز دریافت أذوقه یادش می ماند: زنی قدبلند و استخوانی و پابرهنه که به درگاهی تکیه داده، چشم تنبلش به صورت شکافی تنگ در آمده و….

مشخصات کتاب
  • نام کتاب: هزار خورشید تابان
  • ژانر: اجتماعی، خارجی
  • نویسنده: خالد حسینی
  • ویراستار: آیرل
  • تعداد صفحات: ۴۳۹
  • حجم: ۵/۷ مگابایت
  • منبع تایپ: آیرل
https://ayrelroman.ir/?p=349
لینک کوتاه مطلب:
برچسب ها
نظرات

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وبسایت

ورود کاربران

آخرین نظرات
آرشیو مطالب
نماد اعتماد
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " آیرل رمان " بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع میباشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.